fizmati.lv forums

Pilnā versija: think positive
Jūs pašlaik aplūkojat satura saīsināto versiju. Skatīt pilno versiju ar atbilstošu noformējumu.
Nelielai izklaidei: http://www.break.com/movies/patiencechild.html - video par kādu bērnu no Vācijas, kurš cīnās ar savu [ne]pacietību pie datora. Ja tas nav tēlots, tad šis ir uzskatāms piemērs datorspēļu iespējamam kaitējumam. Sākumā varbūt vēl liekas smieklīgi, bet kad viņš sāk teikt - domā pozitīvi, un beigās - man nav problēmu, tad jau sāk palikt nedaudz baisi. Tiem, kas saprot vācu valodu, varētu būt jo īpaši interesanti...
Man liekas iestudēts. Ar mērķi- pabiedēt bērnus un to vecākus, lai cīnītos pret datorspēļu atkarību.
Nū, tas ir bullshit, jo zinātnieki jau ir veikuši pētījumu, ka bērniem kuriem ar psihi un veselo saprātu ir viss kārtībā - ļoti labi var nošķirt virtuālo realitāti, no reālās dzīves, tāpēc tādi vecmāmiņu apgalvojumi, ka saspēlējās Doom 3 un tad staigā pa ielām un šauj cilvēkus nost ir bullshits...
Nu es tā gluži neapgalvotu... Pats sevi par geimeri neuzskatu, bet senāk tiku paspēlējis visdažādākās spēles, kā rezultātā pamanīju 2 lietas:

1) pēc vienas avārijas, kurā nācās piedalīties, bija ļoti bail sēdēt mašīnā/to vadīt pa slideniem/šauriem ceļiem, bet kaut kad pienāca brīdis, kad bailes vispār pazuda - tās nebija pat tādas kā agrāk, lai gan pat tad jau biju paspējis sasist 2 mašīnas (vienu - ne manis dēļ) un vienreiz vienu nedaudz apskrāpēt pavisam vienkāršās situācijās. Attiecīgi beigās manas vienīgās bailes, vadot mašīnu, bija bailes par to, ka tādu nav, jo trūka realitātes sajūta un vairāk likās, ka tas ir kārtējais NFSU vai kas tml., un ja vajadzēs, piespiedīsi ESC vai R.

Nē, man nav auto-vadītāja apliecība, lai gan plānoju šogad pie tādas tikt Twisted Evil

2) GTA3 jau bija līmenī, bet pieņemu, ka tml. vai arī konkrēti šī spēle vēl tiks attīstīta tajā virzienā diezgan labi. Ne velti šādas spēles daudz kur ir aizliegtas vai tirgotas no 18g. vecuma, tāpēc man ne pārāk patīk, ka ar to aizraujās 2x mazāki bērni, zinot, ka dažreiz esmu domājis, kā būtu - dabūt ieročus/tehniku un līdzīgā stilā pavadīt vienu dienu reālajā dzīvē. Tiesa, biju to iedomājies kā savu pēdējo dienu, jo, kā redzams, iz ASV, kur tas notiek relatīvi regulāri un šādi fanāti kļūst visai slaveni, laikam nezinu nevienu gadījumu, kad kāds tādā stilā uzdzīvojot brīvībā paliktu vairāk par dienu.

Pieņemu, ka tajā video tas bērns ar nav neko vecs - un ja tas tiešām ir aktieris, nu tad tiešām labs līmenis. Nebūtu pārāk pārsteigs, ja līdzīgus retardus ne Vācijā (80+ mlj. iedz.) vien atrastu.

P.S. Varbūt man ar psihi/veselo saprātu nav viss kārtībā pēc kādu "zinātnieku" standarta, bet uzskatu, ka nav vajadzīgs pārāk daudz laiks, lai no virtuālās/geimeru realitātes mēģinātu pārnest lietas uz reālo dzīvi. Labs piemērs tam ir kaut vai hipnozes pētījums, kas pirms pārdesmit gadiem tika atcelts stadijā, kad parasti cilvēki bija gatavi nogalināt jebkuru citu pēc nelielas brain-wash sesijas. Atsauces noteikti varētu pameklēt, bet tagad bik slinkums to darīt. Katrā ziņā par to stāstīja laikam kāda BBC documentary tipa raidījums. Un ja var tā ietekmēt cilvēku, sākumā viņam piekrītot, ar hipnozes palīdzību, tad kāpēc lai nevarētu viņu ietekmēt ar spēles palīdzību?

Guest

jobnutij vrot kaa es paarsmeejos. esmu viss slapsh.
aha...reeciiigs :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
a par to vai tas bij patiesiibaa vai iestudeets..var vel striideeties.. Wink
tie vaacu mazie gejmeri ir jaut taadi bishk pasisti Twisted Evil
Nu, es īsti šaja ziņā nevaru oponēt, jo neesmu nevienu citu līdzīgu gadījumu no savu paziņu loka dzirdējis, un arī pats piedzīvojis, taču droši vien, ja pašam būtu līdzīga pieredze kā tev, tad es arī būtu tavā pusē...

Taču piemēram spēles ir ideālas kaut vai no tās puses, ka, piemēram, stratēģijas - uzlabo loģiku, action spēles - veiklību, ne tikai pirkstu, bet arī prāta, arī kaut kur webā lasīju, kaut kāda pētījuma rezultātā pierādīts, ka profisionāliem datorspēļu spēļētājiem reakcija ir ~ 100 ms...

Es pats personīgi labu laiku vairs aktīvi nespēlēju spēles, taču šad tad spēlēju ralliju, kāpēc??? tāpēc, ka man reālajā dzīvē nav tādu iespēju iegādāties Subaru Imprerzu un panēsāties... Jau visiem sen zināms, mūsdienās datorspēles ir ļoti labā kvalitātē, kā piemēru varu minēt Richard Burns rally, kuru pats atzīstu par vienīgo reālo ralliju... Nu nenoliedzami diezgan reāli attēlo auto uzvedību reālā pasaulē... - un es īsti nereiz neesmu iedomājies ar savu auto pavizināties virs atļautā ātruma...

Protams, ka ir atsevišķi gadījumi, kuri pārāk fanātiski aizraujas ar kaut ko, taču arī pats esmu spēlējis tevis pieminēto GTA arī tad, kad man to oficiāli nedrīkstēja darīt, un neatceros ka iedomājos ar kādu izrēķināties kā reālajā dzīvē...

Manuprāt aizliegt ir tīri muļķīgi, jo kā jau zinam, ka viss aizliegtais ir obligāti jāpamēģina...

Piemērs, alkohols - kad bijām mazi, tad par katru cenu vajadzēja piedzerties, jo tas nav atļauts bet gribas pamēģināt, tagad kad tas ir atļauts, šausmīgi pielieties arī vairs nav mērķis

tā pati zāle - amsterdamā ar to aktīvi aizraujas iebraucēji, taču vietējiem tas neliekas nekas pārcilvēcisks...

un tādu piemēru ir daudz...

Par to hipnozi tā varētu būt, taču tas ir pavisam cits stāsts, lai gan interesants, un es arī gribētu lai kādreiz mani nedaudz pahipnotizē, protams ne ar ko sliktu... tik tā intereses pēc...
Žēl, ka nesaprotu vācu valodu tik labi, lai būtu jo īpaši interesanti. Vienkārši stulbs bērns Smile
Es domāju, ka pirmkārt nevajag būt stulbam, kā šinī piemērā, otrkārt nevajag jau visu laiku spēlēt spēles, darot to saprātīgu (kas gan katrā gadījumā atkarībā no konkrētā indivīda psihes atšķiras) laika daudzumu, nekādām nopietnām domāšanas novirzēm nevajadzētu rasties, treškārt vajadzētu mēģināt visu laiku apzināties, kas ir spēle, kas nav.

Kristaps Mors rakstīja:Un ja var tā ietekmēt cilvēku, sākumā viņam piekrītot, ar hipnozes palīdzību, tad kāpēc lai nevarētu viņu ietekmēt ar spēles palīdzību?
Manuprāt, pilnīgi kreiss salīdzinājums. Pirmajā gadījumā cilvēks nonāk īpašā hipnozes stāvoklī, smadzeņu darbība nav tāda pati, kā parasti vai arī spēlējot spēles. Ar spēli to panākt ir, ja ne neiespējami, tad daudz grūtāk un tam nepieciešams ilgāks laiks. Tad jau drīzāk vajadzētu uztraukties par ietekmēšanu ar mūziku - cik daudz no sava laika lielākā daļa cilvēku spēlē spēles, un cik ilgu laiku klausās mūziku?
http://en.wikipedia.org/wiki/Thought_con..._and_faith

Citāts:Subliminal advertising

Outline: Subliminal advertising is an unproven method of mind control in which messages are relayed to the public by being hidden in broadcasted advertisements, TV/radio shows and movies. Subliminal advertising has been discovered (often by chance) in media around the world, though it is denied. Some common methods include carefully wording a radio advertisement so your hear something different when it is played backwards. The theory is that your brain registers the hidden message even though you don't realize it. Another common technique is to add one frame of video in the middle of a movie or TV show. While it flashes by too quickly to be registered by your "conscious", your eyes still detect it and it registers in your brain. One of the more serious sides of subliminal advertising is the fact that it is theoretically possible to control people's behaviour. For example, if a drinks company were to utilise it, anyone watching or listening to the advert may be compelled to purchase that drink for a supposedly unknown reason. It is also claimed it can control political ideology and even tendency to commit crime. Of course, none of this has been proven, but in the ruthless world of business some people will try anything. Subliminal advertising is the same as subliminal messaging, although the latter is not designed to promote something.
James Vicary coined the term "subliminal advertising" .
The publication in 1957 of Vance Packard's The Hidden Persuaders brought the term to the attention of the general public.
In 1973 the book Subliminal Seduction claimed that advertising made widespread use of subliminal techniques and could in theory be used as a form of mind control.

Margaret Singer's conditions for mind control

Psychologist Margaret Singer, using the work of Lifton, described in her book "Cults in our Midst" six conditions, which would, she says, create an atmosphere where thought reform is possible. [2]. Singer sees no need for physical coercion or violence.
controlling a person's time and environment, leaving no time for thought
creating a sense of powerlessness, fear and dependency
manipulating rewards and punishments to suppress former social behaviour
manipulating rewards and punishments to elicit the desired behaviour
creating a closed system of logic which makes dissenters feel as if something was wrong with them
keeping recruits unaware about any agenda to control or change them

Abas metodes var veiksmīgi pielietot, izstrādājot kādu spēli, ar mūziku būtu pagrūtāk, lai gan arī tur var nedaudz izvērsties.
Visiespējamāk tam sīkajam vienkārši nav "pilns rubulis"
Atsauces saites