FMOFSP portāls

Izvēlne

Meklēšana

Aptauja

Vai izbaudi vasaras priekus?
Kādu vasaru? Kādus priekus? Ir tač sesija!
Nekas mani neapturēs no pilnīgas dzīves baudīšanas
Esmu apņēmies izdarīt visu - gan mācīties, gan atpūsties... tik kas ir miegs?
Kas tas tāds? Nekad dzīvē neesmu pametis mājas

Rezultāti

Foto

2007. gada 14. martā 20:22 

Lamanša tunelis reloaded: Āfrikas redakcija (7)


Iespējams, ka tuvākajā laikā apciemot Āfrikas valstis kļūs daudz vienkāršāk. Spānijas un Marokas valdības uzsākušas sarunas par tuneļa izbūvi Gibraltāra jūras šaurumā. Šāds tunelis aizvietotu pašreizējo prāmju satiksmi un atkal savienotu kontinentus, kas tika šķirti pirms miljoniem gadu.

Šī grandiozā projekta plānošana uzticēta pieredzējušajam inženierim Giovanni Lombardini. Viņš līdz šim strādājis pie vairākiem grandioziem projektiem, ieskaitot Gottardas Pārejas tuneli Šveicē un Monblana tuneli, kas savieno Franciju un Itāliju.

Taču Giovanni uzskata, ka šis ir grūtākais līdz šim viņam uzticētais uzdevums. „Būs jāpārvar daudzi šķēršļi. Pirmkārt, jūras dziļums šajā vietā [Gibraltāra šaurumā] ir 300 metri – tas ir piecas līdz sešas reizes dziļāk, kā Lamanša šaurumā.” saka inženieris, „Tad vēl jāņem vērā ģeoloģiskie apstākļi. Starp Āfrikas un Eiropas kontinentiem noris visai daudz tektoniskas kustības – tuneļa izbūvē būs jāņem vērā iespējamās zemes kustības, sprieguma maiņas un tā tālāk.”

40km garo tuneli plānots veidot no trim atsevišķiem tuneļiem: diviem tuneļiem 10m diametrā, pa kuriem, līdzīgi kā Eirotunelī starp Franciju un Lielbritāniju, kursēs vilcieni, kas pārvadās pasažierus un automobiļus, un nedaudz mazāka (apmēram 7m diametrā) apkopes tuneļa, kuru pēc noteiktiem intervāliem sānejas savienos ar abiem galvenajiem tuneļiem. Dziļākajā vietā šī konstrukcija atradīsies 450m zem jūras līmeņa. Kopējās projekta izmaksas plānotas starp 8 un 13 miljardiem dolāru, un darbus paredzēts sākt 2008. gadā.

Spānijas premjerministrs Hose Luis Rodriguez Zapatero projektu raksturojis kā „mūsu laiku simbolu, kas uz mūžiem pārvērtīs Eiropu un Āfriku.” Arī Marokas oficiālie pārstāvji par projektu izteikušies pozitīvi, atzīmējot ka tunelis atvieglotu komunikācijas un transportu starp kontinentiem, kā arī labdabīgi ietekmētu Marokas ekonomisko situāciju. Taču neoficiālie viedokļi ir daudz skeptiskāki – tuneļa būvniecības darbu milzīgās izmaksas uzliktu papildus slogu Marokas jau tā ne visai spožajai ekonomiskajai situācijai. Šāds tunelis arī pavērtu plašākas iespējas nelegālo emigrantu plūsmai starp kontinentiem.


Izmantotie resursi:
www.bbc.co.uk

Autors: Toms Mikoss  Apskatīt komentārus »

Atslēgvārdi: satiksme, tunelis
Ieteikt draugiemTweet this!

Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0

Vārds: E-pasts vai web-lapa:

 

« Jūlijs, 2019 »

POTCPSSv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
567 

Forums

Komentāri

Fizmatu blogi

VR Pasākumiem – virtuālās real..
Lai nebūtu pārpratumu, uzreiz saku, ka šis ierakst.. (09.06)
Spēks un Jauda 2017 un ūdrs. F..
Superjaukās piedzīvojumu sacensības jau 6. reizi. .. (09.04)
Par 30 dienu rakstīšanu un nos..
Es vēl esmu dzīvs! Tas, ka no manis kādu laiku ir .. (30.03)
#6 – Domājot par krūšgaliem (A..
Cienījamās Dāmas! Ceru, ka jums ar šo jautājumu vi.. (26.03)
Amatiera padomi garo distanču ..
Ja tu spēj pusi dienas pavasara talkā vākt gružus .. (25.03)

Iz arhīva