2007. gada 14. martā 20:22
Lamanša tunelis reloaded: Āfrikas redakcija (7)
Iespējams, ka tuvākajā laikā apciemot Āfrikas valstis kļūs daudz vienkāršāk. Spānijas un Marokas valdības uzsākušas sarunas par tuneļa izbūvi Gibraltāra jūras šaurumā. Šāds tunelis aizvietotu pašreizējo prāmju satiksmi un atkal savienotu kontinentus, kas tika šķirti pirms miljoniem gadu.
Šī grandiozā projekta plānošana uzticēta pieredzējušajam inženierim Giovanni Lombardini. Viņš līdz šim strādājis pie vairākiem grandioziem projektiem, ieskaitot Gottardas Pārejas tuneli Šveicē un Monblana tuneli, kas savieno Franciju un Itāliju.
Taču Giovanni uzskata, ka šis ir grūtākais līdz šim viņam uzticētais uzdevums. „Būs jāpārvar daudzi šķēršļi. Pirmkārt, jūras dziļums šajā vietā [Gibraltāra šaurumā] ir 300 metri – tas ir piecas līdz sešas reizes dziļāk, kā Lamanša šaurumā.” saka inženieris, „Tad vēl jāņem vērā ģeoloģiskie apstākļi. Starp Āfrikas un Eiropas kontinentiem noris visai daudz tektoniskas kustības – tuneļa izbūvē būs jāņem vērā iespējamās zemes kustības, sprieguma maiņas un tā tālāk.”
40km garo tuneli plānots veidot no trim atsevišķiem tuneļiem: diviem tuneļiem 10m diametrā, pa kuriem, līdzīgi kā Eirotunelī starp Franciju un Lielbritāniju, kursēs vilcieni, kas pārvadās pasažierus un automobiļus, un nedaudz mazāka (apmēram 7m diametrā) apkopes tuneļa, kuru pēc noteiktiem intervāliem sānejas savienos ar abiem galvenajiem tuneļiem. Dziļākajā vietā šī konstrukcija atradīsies 450m zem jūras līmeņa. Kopējās projekta izmaksas plānotas starp 8 un 13 miljardiem dolāru, un darbus paredzēts sākt 2008. gadā.
Spānijas premjerministrs Hose Luis Rodriguez Zapatero projektu raksturojis kā „mūsu laiku simbolu, kas uz mūžiem pārvērtīs Eiropu un Āfriku.” Arī Marokas oficiālie pārstāvji par projektu izteikušies pozitīvi, atzīmējot ka tunelis atvieglotu komunikācijas un transportu starp kontinentiem, kā arī labdabīgi ietekmētu Marokas ekonomisko situāciju. Taču neoficiālie viedokļi ir daudz skeptiskāki – tuneļa būvniecības darbu milzīgās izmaksas uzliktu papildus slogu Marokas jau tā ne visai spožajai ekonomiskajai situācijai. Šāds tunelis arī pavērtu plašākas iespējas nelegālo emigrantu plūsmai starp kontinentiem.
Izmantotie resursi:
www.bbc.co.uk
Autors: Toms Mikoss Apskatīt komentārus »
Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0