Kompānijai Ontrack Data Recovery, kas specializējas informācijas atjaunošanā, veica kārtējo pētījumu, kurā tika noskaidrota lietotāja reakcija uz negaidītām kļūmēm datora darbībā.
No 2004. gada decembra līdz 2005. gada martam tika veikta aptauja, kurā piedalījās 300 cilvēki. Kā izrādījās datu nozaudēšanas gadījumā tikai 13 procenti aptaujāto griežas pēc palīdzības pie sistēmas administratora. Trīs ceturtdaļas cietušo tā vietā cenšas patstāvīgi tikt galā, izmantojot atbilstošo programmnodrošinājumu, tomēr lielākā daļa šādu mēģinājumu beidzas neveiksmīgi.
Apmēram 33 procenti aptaujāto cenšas "atdzīvināt" datoru kliedzot un lamājoties. Aptuveni 7 procenti fiziski ietekmē savu darba rīku. Tomēr ir daudz arī tādu, kas uzreiz pēc kļūmes ir gatavi samierināties ar notikušo, vismaz šādi atbildēja 38 procenti respondentu. Vēl 13 procenti aptaujāto cenšas mīļi pierunāt datoru atgriezt informāciju.
Daudzos gadījumos datora nestabilā darbība noved arī pie bēdīgām sekām. Piemēram, viena restorāna menedžeris bija tik ļoti sadusmojies uz savu portatīvo datoru, ka iemeta to taukvāres katlā. Loģiski, ka pēc šī izgājiena laptops kļuva pilnīgi nelietojams.
Pagājušā gada novembrī šī pati kompānija sastādīja savdabīgo datorneveiksmju topu.
Šī topa augšgalā atrodas kāds vīrietis, kurš iesaldēja savu sabojāto cieto disku, cerot šādi atjaunot datus. Vēlāk viņš paskaidroja, ka šādu ieteikumu atrada vienā mājas lapā.
2005. gada 2. aprīlī 15:24
Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0