FMFSP portāls

Izvēlne

Meklēšana

Aptauja

Kas Tev parasti ir somā?
airis - vienmēr var noderēt
divi ķieģeļi un mellenes, kuras nedrīkst saspiest
grāmata “Idiots" un (ožamais) spirts
neteikšu..

Rezultāti

Foto

2005. gada 29. jūnijā 17:43 

Studenti rada jauna tipa spēli (12)

Aptuveni 30 studentu liela grupa no Teksasas Universitātes Datorzinātņu nodaļas Neironu tīklu izpētes grupas ir radījuši jaunu spēli tādējādi nopietni aizsākot arī jaunu spēļu žanru. Viņu izstrādātā spēle "NERO" izmanto akadēmiskus mākslīgā intelekta pētījumu rezultātus un ļauj spēlētājiem apmācīt savu virtuālu robo-kareivju vienību. Spēlētājs var iemācīt saviem mākslīga intelekta vadītajiem padotajiem dažādas taktiskas viltības.


"NERO" (Neuro-Evolving Robotic Operatives) aizsāktais spēļu žanrs ir iespējams tikai pateicoties mašīnu apmācības tehnoloģijai. Lai arī "NERO" atgādina parastu RTS, tā nav, jo atšķirībā no parastām RTS šai spēlei ir divas izteiktas spēles fāzes. Pirmajā fāzē spēlētāji pilda trenera un skolotāja lomu apmācot nepieredzējušos kareivjus dažādām kaujas mākslām. Kad šie kareivji ir pietiekami labi apmācīti, spēlētāji pārslēdzas uz otro fāzi, kur viņu audzēkņu iemaņas tiek pārbaudītas cīņās ar citu spēlētāju apmācītajiem kareivjiem.


Principā jau šāda tipa spēles nav nekas jauns. Pasaulē ir vairākas spēles, kurās spēlētāji sagatavo virtuālus robotus savstarpējām kaujām, bet nevienu no tām nevar salīdzināt ar "NERO". Visās līdzšinējās spēles spēlētāji būtībā ieprogrammē savus virtuālos cīnītājus rakstot tiem vienkāršākas vai sarežģītākas darbības komandu virknes. "NERO" gadījumā spēlētājs apmāca mākslīgā intelekta vadītu robotu.


Patiess jaunievedums spēļu industrijā ir "NERO" apmācības fāze, kad izmantojot neironu tīklu tehnoloģiju neiroevolūcijas ceļā notiek robotu apmācība. Neiroevolūcija izmanto ģenētisku apmācības algoritmu, kas darbojas atalgojot apmācāmo par pareizi jeb veiksmīgi izpildītu uzdevumu un sodot par kļūdām un neveiksmēm. Spēlētāja pienākums ir noteikt virtuālo robotu sodus un atalgojumus, kā rezultātā evolūcijas procesā izdzīvojot stiprākajam veiksmīgie roboti tiek pavairoti, bet neveiksmīgie iznīcināti.


"NERO" projektā tiek lietota īpaša NEAT (Neuro-Evolution of Augmenting Topologies) neiroevolūcijas algoritma reālā laika versija rtNEAT, kurā robotu populācijas attīstība un veikuma novērtēšana notiek reālajā laikā nevis ik pa paaudzei, kā citos algoritmos.


Sīkāka informācija ir pieejama projekta mājas lapā, bet tiem, kurus šī spēle ir ieinteresējusi ir jāapmeklē "NERO" lejuplāžu sadaļa.

Autors: Orvils  Apskatīt komentārus »

Atslēgvārdi: spēles
Ieteikt draugiemTweet this!

Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0

Vārds: E-pasts vai web-lapa:

 

« Novembris, 2017 »

POTCPSSv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
4567 

Forums

Komentāri

Fizmatu blogi

VR Pasākumiem – virtuālās real..
Lai nebūtu pārpratumu, uzreiz saku, ka šis ierakst.. (09.06)
Spēks un Jauda 2017 un ūdrs. F..
Superjaukās piedzīvojumu sacensības jau 6. reizi. .. (09.04)
Par 30 dienu rakstīšanu un nos..
Es vēl esmu dzīvs! Tas, ka no manis kādu laiku ir .. (30.03)
#6 – Domājot par krūšgaliem (A..
Cienījamās Dāmas! Ceru, ka jums ar šo jautājumu vi.. (26.03)
Amatiera padomi garo distanču ..
Ja tu spēj pusi dienas pavasara talkā vākt gružus .. (25.03)

Iz arhīva