FMFSP portāls

Izvēlne

Meklēšana

Aptauja

Kura ziemas aktivitāte ir pirmā tavā "to do" listā?
paslīdēt uz ledainas ietves
zemledus makšķerēšana
iemest kādam ar piku pa seju
uzvelt pabriesmīga paskata sniegavīru
uztaisīt sniega enģelīti

Rezultāti

Foto

2005. gada 7. jūlijā 14:10 

Amerikā testē videi draudzīgu lidmašīna (8)

Kāda ASV kompānija vēsta, ka tā ir veiksmīgi testējusi potenciāli videi draudzīgu lidmašīnas modeli, ko darbina šķidrs ūdeņradis. Šķidrais ūdeņradis no lidmašīnas "degvielas tvertnēm" un no apkārtējā gaisa iegūtais skābeklis tiek savienoti, lai radītu elektroenerģiju, kas griež lidmašīnas propelerus. Šīs tehnoloģijas izmantošana varētu ievērojami samazināt kaitīgo gāzu daudzumu, kas atmosfērā nonāk aviācijas dēļ.


Kalifornijas kompānija "AeroViroment" saka, ka ar pilnām šķidrā ūdeņraža tvertnēm viņu bezpilota lidmašīna gaisā var noturēties aptuveni 24 stundas. Šis lidaparāts, ko sauc "Global Observer" gan vairāk atgādina planieri nevis lidmašīnu. Tā spārnu platums ir 15 metri un zem pagarinātās "spāres" astes ir piestiprināts neliels lidmašīnas korpuss, bet spārnu priekšpusē ir astoņu propeleru rinda ar savu novatorisko enerģijas avotu.


"Mūsu lidaparāts ved sev līdz šķidru ūdeņradi, kas ir atdzesēts līdz ļoti zemām temperatūrām, tāpēc šo tvertņu izolācijai ir ārkārtīgi liela nozīme." teica "AeroViroment" pētījumu direktors Alekss Hils. Šķidrā ūdeņraža tvertņu rasējumi tiek turēti slepenībā, tāpat kā informācija, par degvielas elementu, kas tiek radīts no šķidrā ūdeņraža un lidojumā iegūtā skābekļa.


"Šie eksperimentālie lidojumi sniedza mums svarīgu daudz svarīgas informācijas, pirmkārt jau tie pierādīja, ka mēs spējam darboties ar šķidro ūdeņradi," teica Hila kungs. "Ja mēs būtu gribējuši mēs, jau pirmajos lidojumos būtu varējuši izmēģināt lidaparāta maksimālās iespējas darbinot to visas 24 stundas, bet tā vietā mēs veicām divus aptuveni stundu garus izmēģinājuma lidojumus."


"AeroViroment" iepriekšējais veikums lidmašīna "Helios", kas darbojās pārsvarā uz Saules enerģiju 2001. gada uzstādīja augstlidošanas rekordu bezraķešu lidaparātiem paceļoties 29,5 kilometru augstumā virs zemes. "Helios" lidaparāts arī bija aprīkots ar šo jauno ekoloģiski tīro dzinēju, bet šajā modelī neizdevās pilnībā pārbaudīt jaunā dzinēja iespējas, jo 2003. gada jūnijā "Helios" sabojājās un cieta neveiksmi.


Kompānija uzskata, ka šādi lidaparāti varētu tikt lietoti kā mūsdienu telekomunikāciju satelītu aizstājēji. Taču lielākā jēga no šādiem lidaparātiem varētu būt tā, ka tie varētu palīdzēt samazināt kaitīgo gāzu nonākšanu atmosfērā. Tiesa arī šie ūdeņraža dzinēji nav pilnīgi nekaitīgi, jo to darbības rezultātā izdalās ūdens tvaiki, kas veicna siltumnīcas efektu. Pagaidām nav īsti skaidrs, kā to izdalīšana vairāku kilometru augstumā varētu ietekmēt globālo sasilšanu. Taču ņemot vērā vienu otru zinātnieku iecerišī tehnoloģija varētu būt pat ļoti noderīga. Pilnai laimei gribētos zināt arī cik varētu izmaksāt šādu lidmašīnu ražošana un uzturēšana.

Autors: Orvils  Apskatīt komentārus »

Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0

Vārds: E-pasts vai web-lapa:

 

« Janvāris, 2018 »

POTCPSSv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
567 

Forums

Komentāri

Fizmatu blogi

VR Pasākumiem – virtuālās real..
Lai nebūtu pārpratumu, uzreiz saku, ka šis ierakst.. (09.06)
Spēks un Jauda 2017 un ūdrs. F..
Superjaukās piedzīvojumu sacensības jau 6. reizi. .. (09.04)
Par 30 dienu rakstīšanu un nos..
Es vēl esmu dzīvs! Tas, ka no manis kādu laiku ir .. (30.03)
#6 – Domājot par krūšgaliem (A..
Cienījamās Dāmas! Ceru, ka jums ar šo jautājumu vi.. (26.03)
Amatiera padomi garo distanču ..
Ja tu spēj pusi dienas pavasara talkā vākt gružus .. (25.03)

Iz arhīva