Rakstīt ziņojumu 
 
Pavediena vērtējums:
  • 0 balsis - 0 vidējais
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Datorikas nodaļas atdalīšanās
Autors Ziņa
agl Atslēdzies
asd
**

Ziņojumi: 22
Pievienojās: Jul 2007
Reputācija: 0
Ziņojums: #61
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
nezinu visus par un pret argumentus, bet es nācu studēt uz fizikas un matemātikas fakultāti.
16.10.2008 16:24
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Uģis Lazdiņš Atslēdzies
Emulators pēc pieprasījuma
***

Ziņojumi: 222
Pievienojās: Sep 2008
Reputācija: 8
Ziņojums: #62
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
Ai, ai mārketinga vecmeistari. Arī SEB kādreiz mainīja nosaukumu bet nekas nenotika.
Turklāt par Hansabanku kāds bija ļoti veiksmīgi palaidis pīli un visi stresaini ņēma savu naudiņu ārā, tāpēc tur ir krīzīte. A ko padarīsi, ka šī maiņa kārtējās globālās ekonomiskās krīzes laikā trāpās?

Vēlētos arī dzirdēt : kādā jomā tieši cietīs datoriķi no fizmatu vārda zaudēšanas.

Un jāpiekrīt visiem izglītības cienītājiem - budžeta vietu pārsātinātība ir problēma. Gribās iegūt labu izglītību, bet pagaidām tikai daži pasniedzēji spēj nodrošināt ar pietiekami blīvu informācijas plūsmu. Droši vien tas tā tāpēc, ka nu ir jāpielāgojas tam vidējam studentam. Žēl.

Tāpēc es vēlētos aicināt FMF SP cīnīties ar šo problēmu. Kā nekā jūs pārstāvat studentu vēlmes arī akadēmiskā plāksnē.

P.S. tomēr jāatzīst, fizmatu vārds jauniešu vidu un sabiedrībā ir apveltīts ar īpašu auru. Ne jau par velti beļģu realitātes šova dalībnieki ieraugot uz krekla uzrakstu Fizmats, par chessmasteriem izvēlējās tieši mani un Jyyx Smile
17.10.2008 08:30
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
ki Atslēdzies
rils
*****

Ziņojumi: 1 209
Pievienojās: Mar 2006
Reputācija: 13
Ziņojums: #63
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
(17.10.2008 08:30 )CrAsh rakstīja:  Ai, ai mārketinga vecmeistari. Arī SEB kādreiz mainīja nosaukumu bet nekas nenotika.
http://www.seb.lv/lv/about/for-investors...ualreport/

nekas labs tieshaam nenotika.
taapat kaa neko labu neprognozeeju arii swedam. liels darbs priekshaa.
17.10.2008 11:01
Apskatīt lietotāja interneta adresi Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Mārtiņš Lūsis Atslēdzies
Socmats
****

Ziņojumi: 421
Pievienojās: Jul 2006
Reputācija: 5
Ziņojums: #64
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
Ar SEB vispār ir cita opera. Viņi ļoti pakāpeniski pārgāja uz SEB... Unibanka -> SEB Unibanka -> SEB banka -> SEB

Cilvēki jau paspēja pa ceļam pierast, un ne reizi nebija "wtf kas tas tāds ir?" variants...
17.10.2008 11:10
Apskatīt lietotāja interneta adresi Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Luckāns Atslēdzies
Junior Member
**

Ziņojumi: 48
Pievienojās: Aug 2005
Reputācija: 3
Ziņojums: #65
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
(17.10.2008 08:30 )CrAsh rakstīja:  Ai, ai mārketinga vecmeistari. Arī SEB kādreiz mainīja nosaukumu bet nekas nenotika.
Turklāt par Hansabanku kāds bija ļoti veiksmīgi palaidis pīli un visi stresaini ņēma savu naudiņu ārā, tāpēc tur ir krīzīte. A ko padarīsi, ka šī maiņa kārtējās globālās ekonomiskās krīzes laikā trāpās?

Man jau "aknās sēž" diskusija par fizmatu brendu!

Tiem, kas to nesaprot, ir tikpat liela sajēga no mārketinga kā man no trušu audzēšanas Jaunzēlandē.


luck


_________________________________________________________________________

papildināta - Eksperti kritizē "Hansabankas" zīmola maiņas procesu
Publicēta: 16:53 01.10.2008.

(Pievienota priekšpēdējā rindkopa.)

Rīga, 1.okt., LETA. "Hansabankas" zīmola maiņas process uz "Swedbank" ir vērtējams pretrunīgi, turklāt notiek neveiksmīgā laikā, uzskata biznesa informācijas portāla "Nozare.lv" aptaujātie eksperti.

"No Latvijas banku klientu viedokļa šis zviedru lēmums būs hrestomātisks piemērs tam, kā zīdaini izlej kopā ar ūdeni. Sāpīgi noskatīties, kā milzu naudu un gadus izmaksājušais "Hansabankas" zīmols, viens no vērtīgākajiem Latvijā un visā reģionā, tiek izmests atkritumu spainī," uzsver "Leo Burnett Riga" radošais direktors Pēteris Pūrītis.

Turklāt bankas nosaukuma maiņa un komunikācija arī izmaksās miljonus, bet "Swedbank" patlaban nemaz neklājas tik spoži, un izmaiņas, kas notikušas, neprasot klientu viedokli, šajā sarežģītajā finanšu situācijā galu galā kā izmaksas gulsies uz šo pašu klientu pleciem.

"Tai pat laikā reklāmā tiek rādītas jautras vecumdienas uz jahtas - klaja pretruna ar reālajiem bankas pensiju fonda darbības rezultātiem. Grūti saskatīt kādu šīs maiņas aspektu, kas nebūtu destruktīvs," norāda eksperts.

"TNS Latvia" vecākā projektu direktore Ilva Pudule akcentē, ka, zinot to, cik ļoti Latvijas iedzīvotāji bija iemīļojuši "Hansabankas" zīmolu, "Swedbank" zīmolam būs diezgan grūti nostiprināties cilvēku prātos un iegūt "Hansabankas" pozitīvo auru.

Tai pašā laikā viņa slavē "Swedbank" par tās aktivitātēm kā savu klientu, tā arī visas sabiedrības informēšanā par zīmola maiņu.

"Principā ir skaidrs iemesls, kāpēc tas tiek darīts - lai pievilinātu pēc iespējas vairāk ārzemju investoru, kam vārds "Hansabanka" nav pazīstams. Taktiski tas tika diezgan korekti izdarīts, taču ir šausmīgi neveiksmīgi izvēlēts laiks," akcentē "European Hit Radio" pārdošanas un mārketinga vadītāja Poļina Nazarova, atgādinot par situāciju pasaules finanšu tirgos.

Rīgas Starptautiskā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas docente Rīgas Stradiņa universitātes doktorante Zane Šneidere ir pārsteigta par tik strauju zīmola maiņu.

"Gan teorija, gan prakse apliecina, ka ikviena zīmola maiņa ir jāveic pakāpeniski, lai esošie un arī jaunie klienti pierod pie nosaukuma, logo u.c. izmaiņām. "Swedbank" tas notika zibenīgi strauji, kas, iespējams, mulsina daudzus klientus. Dažu dienu laikā tika nomainīts nosaukums, logo, vizuālais tēls. Ņemot vērā jauno vizuālo veidolu, formu un oranžo krāsu, banka vēl spēcīgāk cenšas iekarot jauniešu mērķauditoriju. Bankai vajadzētu radīt stabilu un nopietnu tēlu, bet oranžais simbols ar ozolu, kuru var pamanīt dažu metru attālumā, pauž nenopietnību. No attāluma logo asociējas ar kādu izklaides vietu, piemēram, kafejnīcu. Jauniešus tas noteikti uzrunās, bet vai VIP klienti to sapratīs? Viens no veiksmīgākajiem rebrendingiem Latvijā ir SEB banka, kas savu nosaukumu, zīmolu mainīja pamazām," akcentē Šneidere.

Savukārt "A.W.Olsen & Partners" partnere Olga Kazaka pauž viedokli, ka "Hansabankas" rebrendings notiek pietiekami pārdomāti.

Redzams, ka ir padomāts par pakāpenisku pāreju, lai cilvēkiem izveidotos stabilas asociācijas starp "Hansabanku" un "Swedbank".

"Taču ir daži "bet". Manuprāt, šim procesam būtu jānotiek ātrāk, neinvestējot tik daudz spēku un resursu "Hansabankas" zīmolā, un problēma ir saistīta ne tikai ar materiālo pusi - cilvēki jau ir tā iemīlējuši šo zīmolu, ka tas var radīt grūtības jauna zīmola ieviešanai un attīstībai. Turklāt šobrīd ir arī ne visai labvēlīgi apstākļi tik lielām pārmaiņām," skaidro Kazaka.

Laikā, kad ir vērojamas ekonomiskās problēmas, bet banka ceļ savu pakalpojumu cenas un paziņo, ka ieguldīs vairākus miljonus korporatīvās identitātes maiņai, klientiem var rasties priekšstats, ka izkārtnes tiek mainītas uz viņu rēķina, turklāt laikā, kad viņi ir spiesti taupīt.

"Vēl viens bīstams moments ekonomiskās krīzes situācijā - cilvēki ir uztraukti par banku stabilitāti, un šīs tik nozīmīgās bankas darbībā pārmaiņas daudziem var izraisīt zināmu nestabilitātes sajūtu. Tas nozīmē, ka "Swedbankai" ir jārisina vēl vairāk komunikācijas problēmu un uzdevumu nekā "SEB bankai" pirms vairākiem gadiem," uzsver "A.W.Olsen & Partners" partnere.

Kā norāda "Nozare.lv" redaktore Sandra Lence, "Swedbank" pati sev radījusi lielu izaicinājumu - atkal no jauna pierādīt sevi patērētājam, radot emocionālu saikni un precīzi definējot jaunās vērtības. Jo īpaši grūti būs uzrunājams Latvijas salīdzinoši konservatīvais patērētājs.

"Cilvēki vairāk uzticēsies pārbaudītām, zināmām vērtībām. Turklāt nosaukums "Swed" fonētiski līdzinās konkurentu bankai - "SEB". Vēl kāds būtisks aspekts - laikā, kad viss finanšu pakalpojumu segments piedzīvo krīzi, pastāv papildu riska faktori veikt tik krasas izmaiņas," skaidro eksperte.

Rebrendings jeb pārzīmološana ir pārmaiņu process, kura noslēgumā produkts vai kompānija tiek pasniegts tirgū ar jaunu identitāti. Tas parasti sevī ietver būtiskas izmaiņas logo, nosaukumā, tēlā, marketinga stratēģijā. Līdz ar rebrendingu produkts vai kompānija tiek pozicionēts citādi, tam parādās jaunas vērtības un konkurences priekšrocības.

Kā ziņots, šonedēļ publiskotajā reklāmas aģentūra "DDB Latvija" sadarbībā ar biznesa žurnālu "Kapitāls" veidotajā Latvijā mīlētāko zīmolu topā zīmols "Hansabanka" ierindojās trešajā vietā, bet banku grupā ieņēma pirmo vietu.

Biznesa ideju žurnāla "Kapitāls", IBS "Prudentia" un Rīgas Fondu biržas 2007.gada pētījumā "101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums" "Swedbank" ar uzņēmuma vērtību 1,14 miljardi latu ierindojas 1.vietā.
LETA

01.10.2008
Copyright © LETA
17.10.2008 12:35
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
telezypher Atslēdzies
kauts kas labaks c(:[
****

Ziņojumi: 618
Pievienojās: Aug 2006
Reputācija: 6
Ziņojums: #66
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
mums stāstīja ka to izdarīja lai visās valstīs hansabanka būtu ar vienādu nosaukumu,
gribēja ņemt hansabanka visur uzlikt, bet vienā no valstīm jau bija cita firma ar tādu nosaukumu,
tapēc uzlika šito.

Man personīgi tas neko nemainīja. Nelikās ka swedbanka mani tagad izčakarēs vai whatever un noteikti negribu pāriet tagad uz SEB Very Happy
17.10.2008 13:31
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
MartinsZviedris Atslēdzies
Junior Member
**

Ziņojumi: 27
Pievienojās: Oct 2008
Reputācija: 2
Ziņojums: #67
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
Tas, ka zīmolam "Fizmats" ir atpazīstamība šobrīd, nenozīmē, ka no tā ne par kādu naudu nevajadzētu atkāpties. Kā redzam, tad tāda liela kompānija kā Hansabanka arī pieņēma lēmumu mainīt savu nosaukumu. Diez vai viņi nerēķinās ar zaudējumiem īslaicīgā posmā, bet pavisam kas cits ir 5 vai 10 gadi. Vajag saprast vienkāršu lietu - ja esi lokālajā maksimumā, tad pāriet uz citu lokālo maksimumu nav iespējams, ja pa vidu nepiedzīvo kritienu.

Cik daudz no šeit fizmatu zīmolu aizstāvošajiem var pateikt, ka tas asociējas ar Datorzinībām? Piemēram, Coca-Cola tirgo labus dzērienus, bet vai kāds pirks zobu pastu vai šampūnu ko ražo Coca-Cola?
17.10.2008 14:59
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Uģis Lazdiņš Atslēdzies
Emulators pēc pieprasījuma
***

Ziņojumi: 222
Pievienojās: Sep 2008
Reputācija: 8
Ziņojums: #68
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
Labi, izteiciens par HB nebija labākais arguments, bet
(17.10.2008 14:59 )MartinsZviedris rakstīja:  Cik daudz no šeit fizmatu zīmolu aizstāvošajiem var pateikt, ka tas asociējas ar Datorzinībām? Piemēram, Coca-Cola tirgo labus dzērienus, bet vai kāds pirks zobu pastu vai šampūnu ko ražo Coca-Cola?
vnk izārda kolas variantu.

peace.
17.10.2008 15:12
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Luckāns Atslēdzies
Junior Member
**

Ziņojumi: 48
Pievienojās: Aug 2005
Reputācija: 3
Ziņojums: #69
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
Es tūdaļ pateikšu ko tādu, kas darba devējiem (sic!), iespējams, nepatiks: ja tev ir nosaukums "fizmats", tad NEVIENU neinteresē, ka iespējams, esi fizikas bakalaura grāda ieguvējs. Tevi noteikti ņems darbā par programmētāju, analītiķi vai ko citu, un tikai tavas zināšanas un spējas būs noteicošais.

Bet, ja paskatāmies uz visa cita spektra profesijām, kurās redzamus amatus ieņem fizmati, tad skaidrs, ka kaut kas kopīgs un unikāls tomēr šajā fakultātē ir - tā principā iemāca fundamentāli loģiski domāt, saprast, spriest un pieņemt sakarīgus lēmumus, kas svarīgi ne tikai datoriķiem, fiziķiem, skolotājiem utt.

Iepriekšminētais varētu "specializētajiem" darba devējiem nepatikt - lai viņi trīsreiz pakaras! Augstskolas domātas studentiem, nevis studenti - augstskolai vai kādai šaurai darba tirgus nišai.

Nepietiek vien ar specialitātes apgūšanu. Tādējādi var kļūt par noderīgu iekārtu, bet ne par attīstītu personību. [...] Citādi cilvēks ar visām savām specializētajām zināšanām vairāk atgādina labi dresētu suni, nekā harmoniski attīstītu personu. (Alberts Einšteins) ( http://reverbconsulting.blogspot.com/200...uotes.html )


luck
(Šo ziņojumu pēdējo reizi modificēja: 17.10.2008 18:44 Luckāns.)
17.10.2008 16:03
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Big_John Atslēdzies
Junior Member
**

Ziņojumi: 4
Pievienojās: Oct 2008
Reputācija: 0
Ziņojums: #70
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
Coca-Cola variantu tapat var saest, jo Coca-Colasaed visu... Laughing bet tas nav saests pilnibā...

Bet varbūt pirms aktīvi runā par zīmoliem tiešām būtu labi noklausīties kādu lekciju par to.

Coca-Cola variants nemaz tik ļoti nav saēsts, Coca-Cola sāka ražot vieglo (light ) Coca-Cola un tā arī tiek pirkta tāpēc ka tā ir Coca-Cola un nevis kas cits, tāpat ir ar fizmatiem un datorzinātnēm.
Un arī Sprite un Fanta ir Coca-Cola firmas ražojums, un vai tiem kas grib DF ir skaidrs kāpēc šie dzērieni ir tik populāri???
17.10.2008 16:06
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Uģis Lazdiņš Atslēdzies
Emulators pēc pieprasījuma
***

Ziņojumi: 222
Pievienojās: Sep 2008
Reputācija: 8
Ziņojums: #71
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
Tagad vien atliek vēl padiskutēt par coca-cola ietekmi uz veselību Very Happy
17.10.2008 17:13
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Jyyx Atslēdzies
Junior Member
**

Ziņojumi: 9
Pievienojās: Jul 2008
Reputācija: 1
Ziņojums: #72
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
Luckāna iepriekšējā atbilde ir 100% trāpījums!
17.10.2008 22:29
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Mezha_lauminja Atslēdzies
Senior Member
****

Ziņojumi: 530
Pievienojās: Sep 2005
Reputācija: 9
Ziņojums: #73
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
(17.10.2008 22:29 )Jyyx rakstīja:  Luckāna iepriekšējā atbilde ir 100% trāpījums!

Atliek tikai piekrist. Bet formaali tas nav atkariigs no atdaliishanaas.
18.10.2008 14:16
Apskatīt lietotāja interneta adresi Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Andris Stīpnieks Atslēdzies
Member
***

Ziņojumi: 193
Pievienojās: Feb 2005
Reputācija: 3
Ziņojums: #74
RE: Datorikas nodaļas atdalīšanās
šobrīd gan esmu diezgan tālu no visa šī pasākuma, tomēr mans viedoklis ir šāds - drīzāk ieteiktu pastiprinātu uzmanību pievērst spēcīgo pasniedzēju saglabāšanai/radīšanai, lai viņi neaizplūstu prom no DN. Nelāgas tendences ir vērojamas, un cik no publiskotajiem tekstiem tekstiem bija saprotams, ir jau hroniskas.

Citādi pēc iespējamās atdalīšanās to varēs saukt par arodskolu ar koderu - melnstrādnieku novirzienu, nevis fakultāti. tas tā - ar normālo pārspīlējumu.

Un pie tā varbūt jāpiestrādā arī FMFSP. bet neba nu man kādu mācīt.
18.10.2008 14:59
Atrast visus šī lietotāja rakstītos ziņojumus Citēt šo ziņu atbildē
Rakstīt ziņojumu 


Lēciens uz forumu:



Kontaktifizmati.lvAtgriezties uz augšuAtgriezties pie saturaArhīva skatsRSS sindikācija