Ziņas / Atslēgvārdi / Lidmašīnas
2005. gada 3. novembrī
Lidmašīnu trokšņa mazināšanas projekts (4)
Šobrīd mājai, kas atrodas tiešā lidostas tuvumā, nepieciešamas trīskāršas logu rūtis, speciālas durvis, papildus bēniņi un izolācija sienām, lai netraucētu lidmašīnu troksnis. Pētnieki no dažādām organizācijām vēlas izskaust, vai vismaz samazināt vajadzību pēc šīm, bieži vien dārgajām modifikācijām. Lai to paveiktu, NASA noteiktas programmas ietvaros strādā, lai mazinātu "trokšņa pēdas", ko rada lidaparāti.
2005. gada 22. augustā
Lidojošā "kinozāle" (13)
Lielā kinozālē ietilpst kādi 800 cilvēki. Iztēlojieties šādu kinozāli lidojam pa gaisu! Nu tas vairs nav jāiztēlojas, jo lidmašīna Airbus 380 ir veikusi pirmo izmēģinājuma lidojumu. Sešu cilvēku apkalpes vadīta tā pacēlās gaisā no izgatavošanas vietas Tulūzā Francijā. Airbus 380 ir pasaulē lielākā pasažieru lidmašīna, kas spēj pārvadāt 840 pasažierus vai 150 tonnas kravas. Tās spārnu plētums ir 80 metri un Boeing 747, kas līdz šim tika uzskatīta par milzeni, tai blakus šķiet maziņa.
2005. gada 11. augustā
Arī lidmašīnas mēģina padarīt klusākas (3)
Škiet Galda datora radīto troksni nevar ne salīdzināt ar vienas kārtīgas reaktīvās lidmašīnas radīto skaņu, kas nepieradinātai ausij rada visnotaļ nepatīkamas sajūtas. Tāpēc ASV Kosmosa aģentūras NASA speciālisti, nopietni meklē risinājumus, kā lidmašīnas padarīt klusākas. Sākotnējiem izmēģinājumiem tiek izmantoti aerodinamiskie tuneļi un datorsimulācijas. Pēc šiem testiem izmēģinātāju grupa ir ķērusies pie īstas lidmašīnas, izmantojot lielu, īpaši ekipētu 777 pasažieriem paredzētu Boeing lidmašīnu