"... lai konkurētu darba tirgū, aizvien plašākam iedzīvotāju lokam ir un būs jāmācās un jāstudē visu mūžu." Protams - ja LU (un citas augstskolas) turpinās bliezt pa "praktiskajām iemaņām" (ko taču tāāāāā pieprasa "darba devēji"), laižot cauri cilvēkus, kuri knapi auditorijas priekšā par savu bakalaura darbu var kaut ko pastāstīt un labi, ja domā šaurā specializācijas ievirzienā (tikai!), tad alma mater būs tādas kā Nodarbinātības Valsts aģentūras filiāles, kur cilvēki strukturālā bezdarba dēļ ik pa brīdim nonāk "piemācīties" to, ko nu tajā brīdī vajag - protams, ar lielu iespēju vēlāk tur atkal atgriezties. Dažus vārdus citātā vajadzētu nomainīt - "... lai domātu ar galvu, aizvien plašākam iedzīvotāju lokam ir un būs jāmācās un jāstudē visu mūžu." Es nezinu, bet būtu interesanti uzzināt, cik % LU absolventu ir spējīgi paši organizēt savu tālākizglītību (protams, neizslēdzot iespēju to darīt LU). "Bet izcilība nav abstrakts jēdziens, tas ir arī reāls kvalitātes rādītājs..." Realitātē var uzreiz aizmirst par kvalitāti - visu nosaka nauda, nauda, nauda. Un tikai tad seko abstraktās matērijas izmērāmos rādītājos - kvalitāte, izcilība, utt. "Tāpēc arī pamatnostādnēs ietvērām atsevišķus kvalitātes indikatorus, lai iezīmētu īstenojamos uzdevumus, piemēram, ka vēlamies būt starp 100 labākajām Eiropas universitātēm." Arī slota kādreiz šauj. luck
Piekrītu Luckāna kungam. Klasiskai universitātei ir grūti (lai neteiktu "neiespējami") sasniegt izcilību pētniecībā, orientējoties uz Latvijas tautsaimniecības vajadzībām.