Nesen Interneta magnāts „Google” par 1,65 miljardiem dolāru iegādājās video failu apmaiņas servisu „YouTube”, cerot uz tā turpmāku attīstību. Taču vai „Google” nav pasteigušies? Failu apmaiņas servisa „Kazaa” radītāji ir aizsākuši jaunu projektu ar nosaukumu "Joost". Protams, kopš „YouTube” popularitātes kāpuma, video apmaiņas servisu skaits aug kā sēnes pēc lietus (arī Latvijā ir izveidots "YouTube" līdzinieks "Latvija.tv"), taču „Joost” solās būt interesants.
Ar ko tieši „Joost” atšķirsies? Tas, atšķirībā no „YouTube” un tā līdziniekiem (kuriem video faili atrodas uz servera, kas ir visam pamatā un no tā arī lietotāji lejupielādē datus), ir balstīts uz P2P jeb peer-to-peer tehnoloģijas. Tās priekšrocības ir mazākas izmaksas (serverim nav vajadzīgi neskaitāmi daudz cieto disku), kā arī ar lielāku failu apmaiņas ātrumu, jo apmeklētāji būtībā video lejupielādē viens no otra, nevis no servera, tādējādi viens lietotājs var lejupielādēt video no ļoti liela lietotāju skaita vienlaicīgi, tādējādi sasniedzot lielāku ātrumu. Visbeidzot lielāks datu pārraides ātrums atļauj ievietot augstākas kvalitātes video. Tieši šī ir „YouTube” vājā vieta, jo, lai pārāk nenoslogotu serveri un, lai lietotājam nebūtu pārāk ilgi jāgaida, tika samazināta video kvalitāte, kas nav no labākajām, savukārt uz „Joost” šie ierobežojumi neattiecas, kas nozīmēs augstāku video kvalitāti.
Šī gada oktobrī projekts tika izziņots, bet decembrī (tātad tagad) jau ir sākusies šī servisa beta testēšana. Jāatzīmē, ka pieteikties beta testēšanai var tikai ar speciālu ielūgumu. „Joost” plāno pārraidīt arī dažādus TV šovus un citas TV pārraides, ne tikai lietotāju pievienotos video, tādēļ šobrīd noris sarunas starp „Joost” veidotājiem un TV kompānijām, pašlaik gan vēl nav zināms vai ir panākta kāda veida vienošanās.
„Mēs strādājam pie projekta, kas apvienos labāko no televīzijas ar interneta sociālo spēku – projekta, kas dos tā skatītājiem, reklamētājiem un satura īpašniekiem lielāku izvēli, kontroli un radošumu, kā jebkad iepriekš,” apgalvo projekta veidotāji. Pagaidām atliek vien gaidīt, kad beigsies testēšana un darbu sāks servisa pabeigtā versija.
Cerēsim, ka „YouTube” būs sagaidījis nopietnu konkurentu, jo no tā galu galā labumu gūstam mēs – lietotāji.
Labojums: "The Venice Project" tika pārsaukts par "Joost", tādēļ visur tekstā "The Venice Project" aizstāju ar "Joost".
Izmantotie resursi:
www.wikipedia.org
www.joost.com
2006. gada 27. decembrī 20:57
„YouTube” uzradies jauns konkurents... [labots] (12)
Autors: Mārtiņš Lūsis Apskatīt komentārus »
Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0