2000. gadā Microsoft bija izstrādājis pats savu Google meklētāja alternatīvu, bet tā tika likvidēta pirms palaišanas dzīvē. Kāpēc? Tās bija Microsoft bažas par kanibalizāciju.
"The Wall Street" žurnālā ir interesants raksts par Microsoft neveiksmēm interneta meklētāju frontē. Stāsta būtība ir sekojoša - paredzams, ka Microsoft izpilddirektors Stīvs Balmers tuvākajos mēnešos centīsies atjaunot vairākus gadus veco daudzmiljonu darījumu ar Yahoo interneta meklētāju. Bet pirms šī grūdiena, cerot iekarot lielāku Google tirgus daļu, ir neminēts stāsts. Gandrīz desmit gadus atpakaļ, kad Balmers tikko sāka strādāt par izpilddirektoru, Microsoft bija sava iekšējās Google, kura vēlāk tika likvidēta.
2000. gadā, pirms Google meklēšanas sistēmā ieviesa reklāmas, Microsoft bija radījusi elementāru sistēmu internetā, kas darīja to pašu. Šo sistēmu sauca "Keywords". Reklāmdevēji sāka interesēties par šo projektu, savukārt Microsoft vadītāji, daļēji baidoties kanibalizēt citu ieņēmumu plūsmas, likvidēja to pēc diviem mēnešiem.
Žurnālā atzīmē arī to, kā Microsoft palaida garām kompānijas Overture (Web reklāmas firma, kurai izdevās ieviest jēdzienu "maksa par klikšķi") nopirkšanu 2003. gadā. Kas neizdevās Microsoft, izdevās Yahoo, līdz ar to ieviesdami maksas pakalpojumus savā meklētājā. Tieši šīs neveiksmes deva iespēju izvirzīties Googlei.
Protams, tas ir interesants stāsts, taču pastāv dažas atrunas:
- Pat ja Microsoft ieviestu Keywords sistēmu, tad tas vēl nenozīmētu, ka Google tiktu sakauta. Kāpēc? Atšķirībā no Microsoft, Google koncentrējas uz atslēgvārdu meklēšanu. Microsoft jājamzirdziņš bija un joprojām ir Windows un Office. Pat šodien šai kompānijai interneta meklētājs ir tikai izklaide.
- Varbūt Overture iegādei nebūtu nozīmes. Žurnāls rada iespaidu, ka tikai ar Overture nopirkšanu Microsoft būtu spējis efektīvi konkurēt ar Google. Ne gluži. Overture bija uz sabrukšanas robežas, tāpēc tā pārdevās. Jāņem vērā arī, ka Yahoo neizdevās īpaši veiksmīgi operēt ar Overture. Iespējams Microsoft būtu palielinājusi tirgus daļu, bet tas nebija izšķirošais faktors.
- Skatoties lielākā griezumā, var redzēt, ka Microsoft nav saskaņota Web stratēģija. Jau 1995. gadā kompānija mēģināja ieviest maksas pakalpojumus meklētājā, kas bija baneru izskatā. Protams, Microsoft vadītāju vidū pastāvēja bažas par Keywords sistēmu, tomēr tās galvenā problēma pastāv joprojām - kompānija pietiekoši nefokusējas Web lauciņā.
- Microsoft tomēr nevajadzētu pāragri izslēgt no Intereneta meklētāju cīņas. Žurnālā ir aprakstīta Balmera pozīcija. Viņš zina, ka bija nepacietīgs atslēgvārdu meklēšanas biznesā un izšķērdēja lielisku iespēju. Šeit jāpiemin divas lietas: pirmkārt, Balmers atzīst savas kļūdas un negrib tās atkārtot. Tas liecina par labu vadītāju. Otrkārt, Microsoft ir pietiekoši līdzekļi, lai būtu pacietīgiem un iesaistītos ilgstošā partizānu karā. Ņemot vērā šos faktus, kādu dienu Microsoft faktiski varētu kļūt par nopietnu spēlētāju meklētāju tirgū.
Avots: news.cnet.com
Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0