Sākot ar š.g. 1.februāri līdz 3.martam visi Latvijas iedzīvotāji, kas ir sasnieguši 18 gadu vecumu, var piedalīties Latvijas inovatīvo biznesa ideju konkursā „Ideju Kauss 2008”, kura mērķis ir sekmēt jaunu inovatīvu uzņēmumu veidošanos Latvijā un valsts ekonomisko izaugsmi. Konkursu jau otro gadu pēc kārtas rīko četri konkursa Stratēģiskie partneri - Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Rīgas dome (RD) sadarbībā ar A/s Hansabanka un riska kapitāla fondu pārvaldes uzņēmumu A/s Eko investors. Šis ir Latvijā pirmais jaunu inovatīvu uzņēmumu veicināšanas pasākums, ko abpusēji atbalsta valsts un privātais sektors.
Konkurss sniedz ne tikai lielisku pieredzi un zināšanas, bet arī iespēju labākajām komandām iegūt starta kapitālu savai idejas īstenošanai: 1. vietai – 5000 Ls, 2. vietai – 3000 Ls, 3. vietai – 1000 Ls, pārējās saņems veicināšanas prēmijas, katru 500 LVL vērtībā. Konkursā varēs iegūt arī vērtīgas speciālbalvas, piemēram, Jūrmalas Domes naudas balvu par labāko ideju kūrorta un kūrortoloģijas produktu/pakalpojumu attīstībai, LR Patentu valdes apmaksātu dalību starptautiskā konferencē par intelektuālā īpašuma aizsardzības jautājumiem, Jelgavas Inovāciju centra un nodibinājuma „Ventspils Augsto tehnoloģiju parks” piedāvātās vietas biznesa inkubatoros u.c.
„Ideju kauss 2008” rīkotāji aicina interesentus nenokavēt un pieteikt savu dalību, līdz 3.martam, iesūtot savu ideju un pieteikuma anketu, kas atrodami konkursa oficiālajā interneta vietnē www.idejukauss.lv. Turpat var iepazīties arī ar konkursa noteikumiem.
Piektdien, 1. februārī, Hansabankas Centrālajā ēkā notika preses konference par konkursa „Ideju Kauss 2008” izsludināšanu, kā arī informatīvs seminārs Latvijas mācību iestāžu deleģētiem pārstāvjiem, kas būs konkursa vēstneši un izplatīs informāciju vairāk nekā 10 augstākās un profesionālās izglītības iestādēs ne tikai Rīgā, bet arī citās Latvijas pilsētās (Liepājā, Valmierā, Ventspilī, Liepājā, Rēzeknē, Daugavpilī u.c.). Abus pasākumus apmeklēja ap 40 plašsaziņas līdzekļu un mācību iestāžu deleģētie pārstāvji, kas iepazinās ar Stratēģisko partneru atklāšanas uzrunām, vērtējumu par 2007.gada konkursa rezultātiem, kā arī plānotajiem sasniegumiem 2008.gada konkursā.
Ņemot vērā necerēto ideju autoru aktivitāti 2007. gadā (pērn tika saņemtas 269), konkursa rīkotāji prognozē, ka šogad tiks saņemts vēl vairāk pieteikumu, taču joprojām galvenā uzmanība tiks pievērsta ideju kvalitātei – tām jābūt inovatīvām, reāli īstenojamām un pieprasītām tirgū. Šogad, uzrunājot konkursa mērķauditoriju, uzsvars tiks likts arī uz ideju tehnoloģisko pakāpi un augstu pievienoto vērtību - kā priekšnosacījumu Latvijas uzņēmumu konkurētspējas potenciālam starptautiskā mērogā.
Preses konferences dalībniekiem bija iespēja iepazīties arī ar pērnā gada konkursa praktiskiem rezultātiem – konkursa „Ideju kauss 2007” 1.vietas ieguvēju SIA „Ad Copy” pārstāvis Ruslans Kalvāns stāstīja par konkursa lomu uzņēmuma veidošanā un attīstībā. Šis bija tikai viens no praktiskajiem konkursa sasniegumiem – pērn aptuveni 10% no 2.kārtā iesniegtajiem biznesa plāniem tika uzsākti dzīvē. Pēc Rīgas domes Ārlietu departamenta direktora Igora Graura vārdiem, ar vairākiem konkursa dalībniekiem Rīgas pašvaldība uzsākusi sadarbību un plāno to attīstīt arī nākotnē.
Konkursa veiksmīgās norises un rezultātu pamatā ir metodoloģija, kas ir aizgūta no Skandināvijas valstīs rīkotā ‘Venture Cup’ – konkursa dalībnieki apmeklē apmācību seminārus, saņem nepieciešamās zināšanas uzņēmējdarbības jomā un tiekas ar pieredzējušiem nozaru ekspertiem, kas sniedz padomu biznesa idejas pilnveidošanai. Visi konkursa rīkošanā un darbu izvērtēšanā iesaistītie pārstāvji paraksta vienošanos par konfidencialitāti – apņemšanos neizpaust informāciju trešajai pusei un neizmantot to savā labā.
Preses konferences laikā konkursa rīkotāji informēja, ka pirmā ideja jau ir saņemta – tā ir iesūtīta dažas dienas pirms konkursa izsludināšanas 1.februārī. Tas liecina par to, ka Latvijas iedzīvotāji ir gatavi spert soli pretī sava uzņēmuma veidošanai un no darba ņēmēja kļūt par darba devēju, izmantojot iespēju, ko sniedz konkurss „Ideju kauss 2008”. Kā preses konferencē uzsvēra SIA „Ad Copy” pārstāvis R.Kalvāns, labas idejas vajag īstenot uzreiz un nevajag gaidīt, jo kāds cits var tevi apsteigt.
Konkurss arī šogad noritēs no 1. februāra līdz 13. jūnijam divās kārtās, un darbus vērtēs Latvijā atzīti eksperti. Informatīvos seminārus par biznesa plāna izstrādi, risku vadīšanu, finanšu plānošanu, mārketinga aktivitātēm vadīs pieredzējuši lektori un privātā sektora pārstāvji, kas dalīsies ar savu praktisko pieredzi. Konkursa norise tiks atspoguļota arī Latvijas Televīzijā un izklaides kanālā MTV Latvija.
Informāciju sagatavoja Linda Solovjova, konkursa sabiedrisko attiecību koordinatore (e-pasts: linda@idejukauss.lv) un Vita Brakovska, LIAA ZINIS departamenta projektu vadītāja (e-pasts: vita.brakovska@liaa.gov.lv, tālr. 67039469, 29203533).
2008. gada 5. februārī 19:22
Ideju Kauss 2008 (7)
Autors: Linda Solovjova un Vita Brakovska Apskatīt komentārus »
Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0