http://www.lu.lv/zinas/t/12517/
gaidiet mani nākošgad :)
Fizikas studētgribētāju apetītes rosināšanai labs video ir http://www.youtube.com/watch?v=gCltgT4Ls..., tev īpaši iesaku noskatīties no 56:54 līdz beigām :)
Sākusies dokumentu iesniegšana. Topošie fizmati, sarosieties! https://latvija.lv/Statistics/Default.as...
Dieva dēļ, turieties no šīs fakultātes pa gabalu! Glābjiet savas dvēseles!
esi gatavs/a izzināt vairāk un vēlies dzīvē kaut ko sasniegt, tad esi uz pareizā ceļā. Izzināt vairāk - salīdzinājumā ar ko? "dzīvē kaut ko sasniegt" - kāda ir šo vārdu jēga?
Tiem, kas sliecās studēt fiziku, iesaku izlasīt šo: http://www.lu.lv/gribustudet/zinas/t/327... Divu gadu laikā nekas daudz nav mainījies! :)
Labi, piesiesimies pie vārdiem... Šajā situācijā "vairāk" nav domāts kā salīdzinājums, bet gan kā vārds, kas apzīmē nenoteiktu daudzumu kaut kam, visticamāk, ka vairāk informācijas, zināšanu, izpratnes u. tml. Tīri zemapziņā itkā var nojaust, kas šeit ir bijis domāts, bet varbūt tā tikai man šķiet. Savukārt vārdu virknējumu "dzīvē kaut ko sasniegt" rakstīju, domādama tieši par Personību vakaru, kas norisinās Fizmatdienu ietvaros, jo, studējot un absolvējot šo fakultāti, tomēr ir iespējams savā veidā virzīties pa karjeras kāpnēm. Te nu gan, šķiet, katrs pats saprot pa savam. Protams, neesmu šo jautājumu lietpratēja un nav man grāda (lasīt- diploma) ortogrāfijas, interpunkcijas, stilistikas u.c. jautājumos, vienkārši atbildēju, kā pati to uztveru un biju domājusi brīdī, kad rakstīju. Katrā ziņā domāju, ka neliela nepilnība nav diskusijas vērta. Jauku dienu!
Pateicos par pamatīgo skaidrojumu.
"Izzināt vairāk" nozīmē arī sākt zināt vairak, nekā zina šobrīd.
Es tiešām gribu zināt, kā nestudēšana FMF glābj dvēseli, lūdzu, pagaismo mani.
Palūdziet, lai Andris Buiķis Jums pastāsta par torsionu laukiem. Dvēseli izsūks tā kā nemetās.
Lielākā daļa fizmatu A. Buiķa lekcijām tuvumā nav bijuši. Un nodrāztu lietu atvemšana Buiķa sakarā rāda tikai to, ka tavs IQ ir vienā līmenī ar durvju kliņķi.
Turpinot Shtolcera domu: lielākā daļa no tiem, kas ir bijuši Buiķa lekcijām tuvumā, pielieto pret tām kritisko domāšanu.
Bet par ko liecina tas, ka fakultāte nav spējīga no torsiona atbrīvoties? Vai tas nenorāda uz vadības impotenci un nevēlēšanos studentiem nodrošināt kvalitatīvu mācību apguvi? Var jau aizbāzt ausis un lasīt grāmatu, kad profesors sāk lekcijas vidū stāstīt savu dzīves gājumu, bet tas dārgi atmaksāsies, un stipendiju uz kursu ir maz. Ja gribi labu atzīmi, tad ir jāklausās, bet pie Buiķa tā ir laika zemē nomešana.
Nu un kas notiks kad fakultāte atbrīvosies no šāda tipa pasniedzējiem? Lekcijas nebūs vispār? Tā nebūt nav FMF problēma, tā pat nav LU problēma, tā ir visas Latvijas augstākās izglītības problēma, īpaši eksaktajos priekšmetos. Likumdošana neļauj pieņemt ārzemju speciālistu kurš neprot latviešu valodu augstā līmenī un diemžēl nav arī jaunās paaudzes kas nomaina "iesīkstējušos" pasniedzējus. Vai nu jaunā paaudze ir par stulbu vai arī atrod labāk apmaksātu nodarbošanos. Lai gan jāatzīst ka fiziķiem šī problēma tikpatkā neeksistē, švakāk ir ar matemātiķiem. taču cik zinu tad arī matemātiķos pamazām parādās jauni kadri. P.S.man nav ne jausmas vai Buķis atbilst šai kategorijai - neesmu personīgi bijis viņa lekcijās.
Jā, Buiķis mēdza novirzīties no tēmas, bet viņš arī māca tādus priekšmetus, kuri nav mācāmie, bet tādus, kurus pats var tikai iemācīties. Manā uzteverē pasniedzēja uzdevums ir ieinteresēt un aizraut, nevis likt kaut ko iezubrīt. Pietam A. Buiķis vairs nepasniegs lekcijas. P.S. Par torsionu laukiem dzirdu pirmo reizi, kas tie tādi?