Kāda Izraēlas kompānija "Engineuity" ir izstrādājusi unikālu sistēmu, ar kuras palīdzību ir iespējams ūdeņradi ražot automašīnas iekšienē. Šī sistēma varētu būt izeja daudzajām ar ūdeņraža ražošanu, uzglabāšanu un pārvadāšanu saistītajām problēmām, kas līdz šim pamatīgi apgrūtināja tā izmantošanu automašīnu dzinējos.
"Engineuity" izstrādātā ar ūdeņradi darbināmā automašīna darbojās, izmantojot tādus metālus kā magniju un alumīniju, safasētus garu spirāļu veidā. Gāzes tilpne, kas ir obligāta citām ūdeņraža mašīnām, šajā tiek aizstāta ar speciālu ierīci, sauktu par metāla-tvaika dedzinātāju, kas izdala ūdeņradi no uzkarsēta ūdens.
Dedzinātāja darbības pamatideja gaužām vienkārša: tajā ievietotais metāla spirāles gals tiek karsēts kopā ar ūdeni. Karsējot notiek ķīmiskā reakcija: metāls no ūdens reakcijas izspiež ūdeņraža jonus, kā rezultātā veidojās atbilstošā metāla oksīds, kā arī ūdeņradis (gāze), kas kopā ar ūdens tvaiku tiek padots dzinējam.
Verā ņemami vienkārša ir arī šādas automašīnas atkaluzpildīšana - mašīna saturēs ierīci, kas metāla stiepli satīs atbilstošajā spirālē, savukārt saražotais metāla oksīds no mašīnas tiks savākts ar vakuumsūkņa palīdzību un vēlāk atkal izmantots metālrūpniecībā.
Vēl bez tādām priekšrocībām kā lēts un viegli pieejams kurināmais tiek minēta arī augstāka efektivitāte kā citām ar ūdeņradi darbināmajām sistēmām.
Kā galvenais trūkums šai sistēmai tiek minēts fakts, ka metāla spirāles daudzums, kas nepieciešams noteiktam darba apjomam, ir trīs reizes smagāks kā atbilstošais benzīna daudzums, taču projekta izstrādātāji apgalvo, ka tas būtiski neietekmējot izstrādātās mašīnas sniegumu.
Raksts sagatavots pēc http://www.isracast.com/ materiāliem.
2005. gada 3. novembrī 00:30
Automašīna, kas ražo pati sev ūdeņradi (3)
Atslēgvārdi: automašīnas, Ūdeņradis
Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0