FMOFSP portāls

Izvēlne

Meklēšana

Aptauja

Kā tiec galā ar sesijas stresiem?
Stresa nav!
Eju vakcinēties
Prokrastinēju
Trenēju ķermeni, ne prātu
Netieku :(

Rezultāti

Foto

2005. gada 25. maijā 16:57 

Lēkājošais un plunkšķinošais ūdens "samokats" (7)

New Scientist ziņo, ka pārdošanā parādījies pirmais ūdens transporta līdzeklis, kas darbojas uz zemūdens spārnu (hydrofoil) tehnoloģiju un kuru uz priekšu dzen tikai cilvēka enerģija. Lai šī visai dīvainā paskata aparāts kustētos uz priekšu tā vadītājam ir jālēkā pa "pumpriteņa" aizmugurē novietoto platformu. Pārseidzošākais, ka šāda veidā var attīstīt pat 16 mezglu jeb 30 kilometru stundā lielu ātrumu.


"Pumpriteņa" izgudrotājs ir Maiks Puzijs no Dienvidāfrikas un šī interesantā pārvietošanās rīka konstrukcijā nav ne propeleru, nedz arī kādu citu ierastu ūdens transporta līdzekļu pārvietošanās elementu. To vietā "pumpritenis" pārvietojas izmantojot zemūdens spārnu tehnoloģiju.


14 kilogramīgais transporta līdzeklis ir izgatavots no izturīga plastikāta un alumīnija. Tam ir divi zemūdens spārni: viens lielāks aizmugurē, kas ģenerē 80% ātruma un otrs mazāks priekšā. Šī spārns ir paredzēts stūrēšanai un stabilitātes nodrošināšanai. Maksā šāds aparāts robežās no 800 līdz 1200 dolāriem atkarībā no modeļa un vietas, kur grasāties to iegādāties.


Zemūdens spārni ļauj transporta līdzeklim pārvietoties pa ūdeni izmantojot daudz mazāku enerģiju nekā vajadzīga prastajām laivām. Tie paceļ lielāko korpusa daļu virs ūdens, tādejādi samazinot ūdens pretestību un ļaujot vieglak dzīt transporta līdzekli uz priekšu.


Lēkājot un plunkšķinot tiek kustināts aizmugurējais zemūdens spārns, kā rezultātā mainās leņķis starp spārnu un ūdens virsmu. Šādi jokainais transporta līdzeklis tad arī kustas uz priekšu. Lai labāk saprastu "pumpriteņa" darbības principus var noderēt šī bildīte vai arī tā autora piedāvātais video (3,79MB), kurā viņa garadarbs redzams darbība.


Vienīgais "pumpriteņa"mīnuss ir tas, ka tā braucējam brauciena sākumā ir jāatsperas no piestātnes vai kāda līdzīga objekta, lai iegūtu zināmu sākuma ātrumu, kas nepieciešams, lai zemūdens spārnu tehnoloģija varētu veiksmīgi darboties. Tāpēc, ja braucējam sanāk apstāties vai apgāzties, tad, lai turpinātu izbraucienu, vispirms nāksies peldus doties uz krastu vai tuvāko objektu no kura var labi atsperties.


Šī brīža ātruma rekords šādiem transporta līdzekļiem ir 18,5 mezgli jeb 34 kilometri stundā, to 1991 gadā uzstādīja Marks Drela, taču "pumpriteņa" izgudrotājs nedomā cīnīties par šo rekordu. "Pumpriteņa" izstrāde viņam aizņēma 8 gadus, kuru laikā tika izveidoti vairāk kā 70 dažādi braucamrīka prototipi, tāpēc tagad viņš pēc iespējas ātrāk vēlas savu izgudrojumu laist tirgū


Sīkāka informācija: www.pumpabike.com

Autors: Orvils  Apskatīt komentārus »

Balsis: 0, vidējais vērtējums: 0

Vārds: E-pasts vai web-lapa:

 

« Marts, 2023 »

POTCPSSv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
34567 

Forums

Komentāri

Fizmatu blogi

VR Pasākumiem – virtuālās real..
Lai nebūtu pārpratumu, uzreiz saku, ka šis ierakst.. (09.06)
Spēks un Jauda 2017 un ūdrs. F..
Superjaukās piedzīvojumu sacensības jau 6. reizi. .. (09.04)
Par 30 dienu rakstīšanu un nos..
Es vēl esmu dzīvs! Tas, ka no manis kādu laiku ir .. (30.03)
#6 – Domājot par krūšgaliem (A..
Cienījamās Dāmas! Ceru, ka jums ar šo jautājumu vi.. (26.03)
Amatiera padomi garo distanču ..
Ja tu spēj pusi dienas pavasara talkā vākt gružus .. (25.03)

Iz arhīva